e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας
e-Journal of
Science & Technology,
(e-JST) |
|
Το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο και η Επαναφοίτηση: Λόγοι και Αντίλογοι
Dr. Καπέλου Κατερίνα Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Εκπαίδευσης Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ ΣΕΥΠ/ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Περίληψη
Το νηπιαγωγείο έχει ενταχθεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση ουσιαστικά και τυπικά. Τα δημόσια νηπιαγωγεία δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες της κάθε περιοχής και αυτό έχει σαν συνέπεια ή να εγγράφονται πολλά παιδιά σε κάθε τμήμα ή να εγγράφονται σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Τα παιδιά οφείλουν να φοιτούν υποχρεωτικά και ανελλιπώς στο νηπιαγωγείο και στη συνέχεια εγγράφονται στην επόμενη βαθμίδα στην Α΄ δημοτικού. Η πρώιμη ανίχνευση των αναπτυξιακών δυσκολιών των νηπίων έχει πολύ μεγάλη αξία και σημασία για το μέλλον των παιδιών, διότι δίνει την δυνατότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα να οργανώσει – έγκαιρα - παρεμβατικά προγράμματα και δίνει τον χρόνο και την δυνατότητα για ψυχολογική στήριξη των γονέων των παιδιών. Επίσης σύμφωνα με σχετική νομοθεσία τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες παρέχεται η δυνατότητα επαναφοίτησης, εφόσον οι γονείς τους το επιθυμούν. Ωστόσο για την αποτελεσματικότητα της επαναφοίτησης έχει προκύψει αρκετή συζήτηση και αντίλογος.
Λέξεις κλειδιά: νηπιαγωγείο, επαναφοίτηση, μαθησιακές δυσκολίες |
|
|