e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας

e-Journal of Science & Technology, (e-JST)

 

Το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο και η Επαναφοίτηση: Λόγοι και Αντίλογοι

 

Dr. Καπέλου Κατερίνα
 

Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Εκπαίδευσης

Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ ΣΕΥΠ/ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

 

Περίληψη

 

Το νηπιαγωγείο  έχει ενταχθεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση ουσιαστικά και τυπικά. Τα δημόσια νηπιαγωγεία δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες της κάθε περιοχής και αυτό έχει σαν συνέπεια ή να εγγράφονται πολλά παιδιά σε κάθε τμήμα ή να εγγράφονται σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Τα παιδιά οφείλουν να φοιτούν υποχρεωτικά και ανελλιπώς στο νηπιαγωγείο και στη συνέχεια εγγράφονται στην επόμενη βαθμίδα στην Α΄ δημοτικού.

            Η πρώιμη ανίχνευση των αναπτυξιακών δυσκολιών των νηπίων έχει πολύ μεγάλη αξία και σημασία για το μέλλον των παιδιών, διότι δίνει την δυνατότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα να οργανώσει – έγκαιρα - παρεμβατικά προγράμματα και δίνει τον χρόνο και την δυνατότητα για ψυχολογική στήριξη των γονέων των παιδιών. Επίσης σύμφωνα με σχετική νομοθεσία τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες παρέχεται  η δυνατότητα επαναφοίτησης,  εφόσον οι γονείς τους το επιθυμούν. Ωστόσο για την αποτελεσματικότητα της επαναφοίτησης έχει προκύψει αρκετή συζήτηση και αντίλογος.

 

Λέξεις κλειδιά: νηπιαγωγείο, επαναφοίτηση, μαθησιακές δυσκολίες
 

[return]